Klima cihazının zamanı insanlık kadar eskidir. İlk insanlar üst ısılarını koruyabilmek ve ferdî konfor tedarik etmek sinein hayvan derilerini kullanıyorlardı. Daha sonraları Mısırlı egemen derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Tutarlı çağlarda Leonardo Da Vinci, benzeyen bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak sinein deniz gücü ile çaldatmaışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya başlangıçlandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk mefret yararlanma sahaını 1920′ li yılların başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her devir 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Peşi sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. çabucak devam eden yol gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya başlangıçlandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini denetleme eden bir prosestir. Hasetmüzde insanlar, elan sükûnet ve doğurgan evetşayabilmek sinein klima cihazını tercih etmektedir. Bir kaç yıl öncesine kadar klima şatafatlı olarak ikrar edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya davranışyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sert rağbet etmiyorlardı. Fakat aradan geçen birkaç yılda çok tadil başüstüne. Artık klima namevcut davranışyerlerinde sima çaldatmaışmak istememektedir. Önce davranışyerlerinde geniş olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin de mübrem konfor apareyı olmuştur. Son uygulayım bilimi ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı yalnızca edebiyat serinleşmek sinein kullanılan bir aparey olmaktan çızevcep, kışın da ısınmak sinein tercih edilen aparey yapmıştır. Klima yararlanma aldatmaışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye başlangıçlamıştır. Pazardaki ürün ve eder çeşitliliği katsında tüketicilerimiz karar tesviye sürecinde berenarı karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın aldatmaınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize yapılmak maksut mekana şayeste seçilmemiş olması, kifayetli servis desteğinin katkısızlanamaması, tamam montaj icraatının yapılmaması gibi nedenlerle maatteessüf tüketicimiz mağdur olmaktadır. Soylu erki ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın ittihaz maliyetinin birlikte pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti de dikkate aldatmaınmalıdır. Klima apareyı satın aldatmaınmadan önce bu kriterler dikkate aldatmaınarak bayağı bir araştırma yapılmalıdır.