Tabiattaki tüm güzelliklerin davetine sarih olan çocukların, kişiliklerinin şekillenmeye mirladığı senelerde tanışacakları ayrımlı konuşma aktivitelerinden olumlu olarak etkilendikleri açıktır. Tüm bu konuşma dalları beyninde hiç şüphesiz, müziğin ayrıcalıklı bir yeri vardır. Çocukların fiziki, bilişyığın ve içtimai gelişimleri karınin eğitimciler, erken evetşta edinilen müspet müzikal tecrübelerin önemini vurgulamaktadırlar.
Çocuğun müzikle kurduğu münasebet, nene karnında süregelen tabii bir ilişkidir. Mader kalbinin ritmik atışlarını dokuz ay süresince dinleyen çağa, özellikle duyularının geliştiği son dönemlerinde, annesinin sesinin farklı tonlarına, bu tarz şeylerin anlamlarına karşı romanesk bir bağ geliştirir. Müziği duyabilir, annesinin mırıldandığı melodileri teşhisyabilir. Gebeliğin son zamanlarında annesinin söylemiş olduği sakin melodileri, doğumundan sonrasında da teşhisdığı ve bunları duyunca sakinleştiği ispat etmiştir.
Dünyadaki her harsün, kendine özgü ninnileri vardır. Ninni, nene ile çağa beyninde oturmuş, müzikal bir romanesk rabıtadır. Aynı ölçüde emeklevseldir de; annenin, çocuğuna, kucakın uyumak karınin emniyetli bulunduğunu belirtmesinin bir yoludur. Erken dönemlerde, çağa – nene – baba beyninde kurulacak çalgı bağı, ileride evetşayacakları romanesk ilişkileri esenlamlaştıracaktır. Bebeklikten çıhun çocuk, kendini esenlıklı bir yetişhınç yapacak etkinliklerle tanışırken, müziğe özel bir örutubet verir. Etrafıyla olan ilişkilerine ve oyunlarına müziği bayıla bayıla ekler. Dış dünya ile ilişkilerinde çalgı, onun karınin yararlı bir bildirişim kaynağı haline gelmektedir.
Ülkemizde her saat boşlama edilen sistemli ve kapsamı geniş çalgı eğitimi, sağlıklı şekillerde çocuklarımıza sunulamadığı karınin, fiziki ve ruhsal gelişimlerinde önemli bir destekten mahrum lakırtıınmaktadır. Burada, hile bilimleri ve yabancı kıstak gibi derslerin çok önemli bulunduğunu bilici ve konuşma etkinliklerinin çocuğu “derslerinden hileıkoyacağını” düşünen nene-babaların da, haber eksikliğinden meydana gelen hataları vardır. çalgı eğitiminin, uzun dönemde bilimsel niteliği olan mirarı içindeki şaşırtıcı önemiyle alakalı birkaç çatlakştırmaya bucak verelim: