SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki mefhum. Ancak bu iki mefhum mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışdoneş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-ticaret siteleri kucakin nazik olan bu iki mefhum, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki mefhum da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda vakit vakit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını berenarı henüz heveslikurum ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması kucakin meydana getirilen çkızılışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk peşışı işlemlemlerinin hepsine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini pozitifrmaya müteveccih bir çkızılışma olan SEM, müşteri kitlesini geliştirmek açısından da oldukça önemlidir. Başkaca SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çkızılışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çkızılışmalardır. SEM belli bir bütçe kucakin verilen reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları belli anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde buyurmak kucakin meydana getirilen çkızılışmalardır. Gelin, bu alınlaştırmayı berenarı henüz heveslikurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki nüans; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret alınlığında, SEO’nun ise kucakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. Doğrusu SEO kucakin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi kucakin yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama mefhumı arasındaki bir özge önemli nüans da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları olduğu kucakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkızılışmalarında bu gestalt farklıdır. SEO çkızılışmaları henüz katıksız icraatı kapsar ve sitenize henüz organik bir yoğunluk akışı sağlar.
Bu iki mefhum, kucakerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çkızılışmalarındaki kucakerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise nişangâh henüz ticari olduğu kucakin kucakerikler SEO çkızılışmalarındaki üzere olmayabilir.
Ancak bu oranlamak değildir ki SEM kucakerikleri kalitesizdir. Sadece iki mefhum arasındaki kucakerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz yavuz evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.